Kościól św. Apostołów Piotra i Pawła
Parafię pod wezwaniem Świętych Apostołów Piotra i Pawła utworzono zaraz po wojnie. Jesienią 1944 r., po upadku Powstania Warszawskiego, przybył do Pyr bezdomny i schorowany wojennymi przejściami ks. Henryk Kałczyński, podejmując posługę duszpasterską w istniejącej w tym miejscu kaplicy. Od chwili powstania parafii zaczęto gromadzić materiał na budowę kościoła, m.in. ze zburzonej kamienicy rodziców ks. H. Kałczyńskiego, mieszczącej się przy ul. Marszałkowskiej 20. Neoromański kościół o charakterze włoskim zaprojektował prof. inż. arch. Antoni Jawornicki, z którym współpracował inż. Stanisław Credo, a wnętrze — arch. Czesław Sosnowski.
Przy projektowaniu systemu nagłośnienia skorzystaliśmy z nowoczesnych narzędzi projektowych typu Modeler i Auditioner firmy Bose. Na podstawie otrzymanej dokumentacji wykonaliśmy model komputerowy kościoła. Wykonaliśmy dokładne pomary czasu pogłosu, które pozwoliły nam na porównanie parametrów z obliczeniami komputerowymi symulacji komputerowej. Zaprojektowaliśmy system nagłaśniający zapewniający równomierne pokrycie dźwiękiem , odpowiedni poziom wskaźników zrozumiałości mowy STI, odpowiednią jakość i brzmienie systemu.
KOŚCIÓŁ AKADEMICKI ŚW. ANNY W WARSZAWIE
Kościół Akademicki Św. Anny w Warszawie to jeden z najstarszych kościołów warszawskich. Ważne miejsce polskiego duszpasterstwa akademickiego. Jest też jedną z nielicznych świątyń warszawskich, tak w znaczącym procencie autentyczną zarówno ze względu na wystrój wnętrza jak i na różnorodność form samej bryły, kształtowanej w czasie sześciu wieków swojego istnienia. Kościół wielokrotnie przebudowywany od czasu wybudowania późnogotyckiej świątyni, zachowanej do dziś jedynie w prezbiterium, urzeka barokowym układem i ornamentyką. Takie cechy barokowych kościołów , jak przecinające się w środku kopuły osie głównej nawy oraz poprzecznych niszy kaplic oraz bogate i różnorodne rozwinięcia powierzchni ścian i sufitów istotnie wpływają na parametry akustyczne, wymuszając indywidualne rozwiązania instalacji elektroakustycznej.
Do zaprojektowania systemu wykorzystaliśmy program symulacyjny typu Modeler 6.5 umożliwiający , po wprowadzeniu dokładnego modelu komputerowego wnętrza świątyni, obliczenie parametrów związanych z równomiernością pokrycia , poziomów SPL, współczynników zrozumiałości mowy oraz czasu pogłosu , który porównać mogliśmy z czasem pogłosu zmierzonym w warunkach rzeczywistych. Wykonane pomiary oraz symulacja komputerowa pozwoliły nam zaprojektować odpowiedni dla tej świątyni system elektroakustyczny. W kościele zainstalowano 14 sztuk głośników typu Bose Panaray MA 12 w czterech strefach. ...